Narrow your search
Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Help ! Hoe kan ik mijn kind helpen... studeren : voor ouders van kinderen die leren... studeren
Authors: --- --- ---
ISBN: 9062002773 Year: 2003 Publisher: Brugge Die Keure


Book
SOS ! mijn brein wordt te klein : een survivalpakket voor elke student
Authors: --- --- ---
ISBN: 9020937960 Year: 1999 Publisher: Tielt Lannoo


Book
Wijzer op Weg! : zakboekje
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789462342361 9789462342378 9462342369 Year: 2017 Publisher: Gent Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het WoW-zakboekje is het zakboekje van Wijzer op weg. Dit zakboekje is op maat van de student ontwikkeld. Het is een handig instrument met allerhande strategieën en stappenplannen, en met ruimte voor eigen tips. Het kan als communicatiemiddel dienen tussen (klas)leerkrachten of andere docenten. Door het handige formaat kun je dit boekje altijd en overal inzetten als houvast. Dit zakboekje is een heel efficiënt middel voor studenten met dyslexie, maar ook in de algemene klaswerking kan het meer dan zijn doel bewijzen.(Bron: www.abimo.net)


Book
Wegwijs in kennis : een praktijkgerichte inleiding tot de informatiewetenschap
Author:
ISBN: 9789033479144 Year: 2010 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Omgaan met informatie is een onmisbare vaardigheid. De digitale technologie en het internet maakten ons bewust van de grenzeloze hoeveelheid beschikbare informatie. Meer informatie leidt niet altijd tot meer kennis, tenzij we efficient en effectief informatie leren gebruiken en vaardig worden in levenslang leren. In vele opleidingen in het hoger onderwijs wordt nu een cursus ingelast om dit te bevorderen. 

In dit boek wordt de informatie niet zozeer vanuit technisch of bibliografisch oogpunt benaderd, maar eerder vanuit het inzicht dat informatiekunde de logistieke onderbouw is voor een goed kennisbeheer. De auteur vertrekt vanuit de gebruiker en zijn dagelijkse informatienood, zijn behoefte om bij te blijven en kennis te verzamelen die hij - in steeds andere omstandigheden - nodig heeft. Kennisverwerving en kennisbeheer staan centraal in deze benadering, met autonome informatiedeskundigheid als einddoel.



Book
Citeren en refereren : schriftelijke, mondelinge, audiovisuele en elektronische bronnen
Author:
ISBN: 9053507426 9789053507421 Year: 2006 Publisher: Antwerpen/Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze handleiding licht toe waar je 'bronnen' vindt, hoe je die selecteert en hoe je ze verwerkt. Er is een verschil tussen citeren, parafraseren en samenvatten. Zorgvuldig geeft de auteur aan hoe je respectievelijk voet en eindnoten maakt of verwijzingen in de tekst zelf opneemt en hoe je een bronnenlijst samenstelt.

Keywords

Citeren. --- Refereren. --- Bibliografische referenties. --- Literatuuronderzoek. --- Voetnoten. --- schrijven --- refereren --- Science --- eindwerken schrijven --- Didactic strategies --- literatuuronderzoek --- taalvaardigheid --- schriftelijke communicatie --- bronnenstudie --- Refereren --- Bibliography --- Methodology --- Bibliographical citations --- Wetenschap --- 450.8 --- 499.5 --- audiovisuele middelen --- citeren --- computergestuurd onderwijs --- didactisch proces --- film --- informatiebronnen --- leermiddelen --- multimedia --- onderwijs --- rapporteren --- video --- Reflecteren --- Scripties --- Studievaardigheden --- communicatie --- communicatievaardigheden --- Bronvermelding --- informatieverwerking --- literatuurstudie --- Methodiek van het studeren --- Schriftelijke communicatie --- 007.2 --- informatievaardigheden --- #gsdbP --- #KVHA:Citeren; Nederlands --- #KVHA:Refereren; Nederlands --- #KVHB:Literatuuronderzoek --- 001 --- bibliografisch refereren --- scripties --- 001.81 --- Bibliografie --- Citeren --- Literatuurlijsten --- bibliotheken --- bronnen --- citeren en refereren --- hoger onderwijs --- literatuurlijsten --- rapporten --- verslagen --- Nederlands, rapporteren --- 044 --- 450.8 ) Scripties --- bibliografie --- rapporteren (gez) --- communicatie (leesbaarheid) --- cursus --- scriptie --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- 001.811 --- Bronvermeldingen --- Voetnoten --- Eindnoten --- Rapporteren --- 001.818 --- 002 --- Parafraseren --- Samenvatten --- Regels voor citeren. Bibliografische referenties --- #KVHB:Rapporteren --- #KVHB:Bibliografische referenties --- eindwerk --- 001.811 Regels voor citeren. Bibliografische referenties --- #A9311A --- Scriptie --- 810 --- taalkunde --- linguistique


Book
Taal @ hoger onderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9789033479168 9033479168 Year: 2010 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wie naar het hoger onderwijs gaat, wordt geconfronteerd met een heel andere manier van spreken en schrijven. Van de student wordt verwacht dat hij de ?academische taalvaardigheid? beheerst. Dat betekent onder meer: op een academische manier zinnen en teksten formuleren, gericht luisteren naar hoorcolleges, efficiënt noteren tijdens de les, de juiste academische termen gebruiken bij het beantwoorden van examenvragen, enzovoort. Het boek Taal@hogeronderwijs biedt tal van authentieke voorbeelden en oefeningen uit de praktijk van het hoger onderwijs. De voorbeelden en oefeningen zijn afkomstig uit uiteenlopende vakdomeinen. Doel van dit boek is beginnende studenten sneller vertrouwd te maken met de academische talige verwachtingen. Op die manier kunnen ze zich tijdens de colleges en de studies meer op de inhoud concentreren.

Keywords

Taalvaardigheid --- Wetenschappelijke publicaties. --- Eindwerken. --- Hoger onderwijs. --- taalvaardigheid --- studievaardigheden --- Science --- schrijfvaardigheid --- Didactics of higher education --- Stilistics --- Taalvaardigheid ; hoger onderwijs --- Wetenschappelijke publicaties --- Scripties --- 801.5 --- 371.3 --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- 801.5 Grammatica --- Grammatica --- 316.772 --- Academic collection --- #KVHA:Academisch schrijven; Nederlands --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Taalvaardigheid; Nederlands --- Nederlands --- hoger onderwijs --- taal --- taalbeheersing --- taalonderwijs --- * 844.6 --- mondelinge communicatie --- schriftelijke communicatie --- taalgebruik --- taalzuivering --- wetenschappelijke taal --- 489.51 --- 808.1 --- Hoger onderwijs --- Luisteren --- Schrijven --- Spreken --- Wetenschappelijk taalgebruik --- hoorcolleges --- wetenschappelijk taalgebruik --- 844.6 --- Communicatie --- Nederlands 844.6 --- Rapporteren --- Taalgebruik --- S20100353.JPG --- sociale vaardigheden --- 316.772 Communicatievormen-- --- Communicatievormen-- --- Nederlands - taalgebruik, taalbeheersing, taalzuivering, correctie van verkeerd woordgebruik, informatie over synoniemen --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering * --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering --- Taalgebruik-Taalbeheersing-Taalzuivering --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- 378 --- 007.2 --- 007 --- PXL-Central Office 2015 --- academisch schrijven --- Studiemethoden --- Literaire techniek --- Wetenschappelijk werk --- Lezen --- Schriftelijke communicatie --- Notuleren --- Wetenschappelijk schrijven --- Informatievaardigheden --- Studiemethode --- Scriptie --- Spel --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie

Listing 1 - 6 of 6
Sort by